فروشگاه محصولات دانش مدیریت تکنولوژی و مدیریت بانکداری
مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه

معرفی و ارائه سمینار آموزشی: نوآوری در مباحث فرایندی

معرفی و ارائه سمینار آموزشی: نوآوری در مباحث فرایندی

سمینار آموزشی با ارائه فایل کلیات مدیریت تکنولوژی (پاورپوینت - 227 اسلاید) که صرفاٌ جهت مطالعه شرکت کنندگان قبل از برگزاری سمینار است توصیه می شود. سازمان هایی که متقاضی برگزاری این سمینار می باشند، محتوای سمینار را می توانند از طریق ارسال پست الکترونیکی به آدرس sharifan1@yahoo.com  تقاضا و دریافت نمایند. شایان ذکر است که برنامه سمینار کاملاٌ به صورت سفارشی و منطبق بر دستور سازمان و سطح علمی و حرفه ای شرکت کنندگان ارائه می گردد.

معمولاً، زمانی که یک کسب و کار با “تصمیم گیری برای ایجاد نوآوری” روبرو می شود باید یکی از این دو مورد انتخاب شود: نوآوری در فرآیند های کسب و کار خودشان و یا نوآوری در محصول و خدمات! اغلب، گزینه دوم انتخاب می شود. این کسب و کارها تصمیم دارند تا خدمات و محصولات موجود خود را بهبود ببخشند. بنابراین ایده های بسیار درخشانی برای انجام اینکار دارند! اما بدلیل مؤثر نبودن در “فرآیند توسعه تولید”، ظرفیت های موجود در ساخت محصولات و یا ارائه ی خدماتشان، شکست می خورند! در اینجا به یک سؤال بسیار مهم می رسیم: چه تفاوتی بین ” نوآوری در فرآیند ها ” و “نوآوری در محصولات” وجود دارد؟‌ نوآوری در محصول به توسعه ی یک، محصول یا خدمات جدید اشاره دارد که بایستی به بازار معرفی گردد. اساساً، این معرفی محصول و خدمات جدید خواهد بود. وقتی صحبت از “فرآیندهای نوآوری” به میان می آید منظور ما فرآیندهای داخلی ست. مثل فرآیند توسعه ی تولیدی شرکت که شامل ساخت محصول نیز می باشد. این موارد می تواند اولویت بندی پروژه ها، آموزش مهارت ها برای استعدادهای جدید و سایر اعضای تیم توسعه دهنده ی تولید را دربر بگیرد. اگر در خصوص اهمیت یکی از دو مورد (نوآوری در فرآیندها و نوآوری در محصولات) سؤال بپرسید باید بگوئیم که هر دو به یک اندازه اهمیت دارند. و در این مورد نمی توان یکی را از دیگری سوا کرد! به عبارت دیگر، زمان و محل عملکرد هست که میزان اهمیت شان را مشخص می کند. وقتی که شما نوآوری را از فرآیندهای داخلی مجموعه آغاز کنید رسیدن به موفقیت دلچسب تر خواهد بود تا زمانی که نوآوری را از محصولات خود شروع می کنید! سناریوی زیر را تجسم کنید:

شرکتی را در نظر بگیرید که نوآوری در فرآیند را نادیده گرفته و مستقیماً به نوآوری در محصول خود اقدام کرده است. بعد از اینکه آنها موفق شدند محصول جدید را به بازار راه دهند نمی توانند امیدوار باشند که مشتری، محصول را دوست بدارد! زیرا هنوز یک مرحله ی آزمایش محصول وجود دارد. آنها باید بازخورد مشتریان را جمع آوری کرده و بر روی ادغام کردن آن با دیگر محصولات خط تولید شرکت کار کنند. حالا شرکتی را درنظر بگیرید که در ابتدا قصد دارد نوآوری در فرآیند های خود را اجرا کند. بعد از نوآوری در محصول، آنها می خواهند نوآوری را در تولیدات خود اعمال کنند. در این صورت است که آنها می توانند ریسک ها را هم شناسایی کنند. اینگونه قطعاً در زمان، انرژی و … شرکت نیز صرفه جویی می شود. فراموش نکنید که اگر ابتدا نوآوری را در فرآیندهای داخلی خود به کار ببرید می توانید نیازهای کارکنان تان (مهارتهای لازم) را هم بسنجید و قبل از رسیدن به مرحله ی “توسعه ی محصول” آنها را رفع نمائید. کسب و کار شما از طریق راههای مختلف به ایده ی نوآوریتان عکس العمل نشان می دهد. در اینجا ۳ مورد از متداول ترین بازخوردها را مطالعه می کنیم:

  1. شرکت، محصولات داخلی موجود و فرآیندِ خدماتِ در حال توسعه را مورد بازبینی قرار می دهد. این بازبینی برای شناسایی و تأکید بر بخش ها و منابع این فرآیند است تا برای محصول و خدمات جدید در دسترس باشند (بعد از رسیدگی به محصولات فعلی). برای مثال:‌ مسئله ای که یک شرکت با آن مواجه شده رساندن محصول و خدمات به دست مشتری در کوتاهترین زمان ممکن است. بنابراین، باید در جهت حل این مسئله نوآوری ایجاد کنند. این نوآوری می تواند با کوتاه کردن زمان اختصاص یافته به تصمیم گیری و یا ایجاد چرخه زمانی در سطوح مختلف تولید محصول باشد!
  2. شرکت هایی که با کارکنان خود به مشکل برمی خورند (کارکنانی که استعداد و مهارت لازم برای ایجاد محصول جدید و ایده ندارند) گویا مجبورند از منابع انسانی خارج از سازمان برای طراحی و توسعه محصول جدید استفاده کنند. با تأمین منابع انسانی از خارج سازمان، نیروی کار داخلی بر توسعه ی محصولات فعلی تمرکز کرده و نیروی استخدام شده ی جدید نیز بر بخش نوآوری تمرکز می کند. فایده ی آشکار این امر، کاسته شدن اغتشاش بین اعضای تیم توسعه محصول می باشد. آنها با اولویت های خود پیش رفته و دغدغه ی طراحی و پیاده سازی ایده های جدید را نخواهند داشت!
  3. شرکت می تواند هر دو کار را انجام دهد: هم منابع داخلی و استعدادها را در کار خود قرار دهد و هم همکار و شرکای خارجی کسب کند. از هر دوی اینها می تواند در پروژه های نوآوری استفاده نماید. برای بسیاری، این راهکار فوق العاده به نظر می آید و استقبال زیادی می شود. ایده را از استعدادهای خود می گیرند و از شراکت خارج از سازمانی بهره می جویند. اگر این اتفاق، به درستی انجام شود آپشن بسیار خوبی برای سازمان خواهد بود.

همواره به یاد داشته باشید که فرآیند نوآوری، چیزی نیست که شما تنها با اعمال آن در یک یا دو سطح از سازمان به آن دست یابید! تأثیر آن بر کل سازمان خواهد بود. بنابراین، نوآوری باید در تمام سطوح شرکت ایجاد شود. برخی از مردم همچنان با شنیدن عبارت “فرآیند نوآوری” همان فرآیند محصول در ذهن شان نقش می بندد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
technology_management_1753818_1563.zip699.5k