فروشگاه محصولات دانش مدیریت تکنولوژی و مدیریت بانکداری
مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه

مدیریت تکنولوژی و نوآوری - علم و دانایی

مدیریت تکنولوژی و نوآوری - علم و دانایی

آشنایی دانشجویان از طریق مجموعه ای از اسلایدهای - 55 اسلاید - آموزشی پاورپوینت شامل مباحث : مسیری که مفهوم نوآوری در دنیا طی کرده آغازش بر اساس اقتصاد بوده و عمدتاً در فضای اقتصادی به نوآوری پرداختند. حتی اولین کسی که به شکل غیرمستقیم به نوآوری اشاره کرده اقتصاددان معروف آدام اسمیت است که ابتدا فیلسوف اخلاق بوده و بعد در کتاب «ثروت ملل»، وارد بحث اقتصاد شد. واقعیت مهمی را که این مسئله به ما یادآوری می­کند این است که جایگاه اقتصاد و نوآوری بدون توجه به مسئله اخلاق، ناقص است و آن مقصدی که در کشور به دنبالش هستیم محقق نخواهد شد. تمام اقتصاددانان نگاه مشترکی دارند مبنی بر اینکه با توجه به ریشه اخلاق در اقتصاد، عرصه­ نوآوری را عرصه کالا و خدمت می­دانند که ممکن است این نو بودن ماهیت رادیکال هم داشته باشد. در هر حال تحول در اقتصاد، پدیده‌ای اساسی و تدریجی باشد. در بحث نوآوری که دنیا در این 30 ساله اخیر پی گرفته، توجه اصلی به بحث کالا، خدمات و فرآیندهای جدید، و تا حدودی هم بحث سازمانی این موضوع، یعنی نوآوری در حیطه­ی کل سازمان، توجه است. اما بنده به این رسیده‌ام که حیطه نوآوری را بیشتر از آنچه دنیا به آن توجه کرده، تعریف کنیم؛ یعنی این حیطه می­تواند به سیاست­ها و قوانین، علوم و حاکمیت یک کشور تعمیم پیدا کند.اما یک نکته کلیدی اینجا هست و آن اینکه نوآوری در عرصه­ی عمل باید خود را نشان بدهد. به عبارت دیگر مشتری برای عرصه عمل وجود دارد. اگر مشتریان را به 3 بخش تقسیم کنیم؛ یکی بخش خصوصی دوم مشتری عمومی و در نهایت مشتری دولتی، نوآوری هم شکل می‌گیرد. اگر عموم مردم مشتری ما باشند حرف جدید و کار نوآورانه‌ نسبت به مشتری دولت بیشتر خواهد بود.اگر به بحث نظام نوآوری و یا به بحث نظام ملی نوآوری بپردازیم، باید ابتدا به خود فرهنگ پرداخت. ده­ها تعریف در مورد فرهنگ در کتب مختلف مقالات، دایره­المعارف­ها و... وجود دارد اما یک تعریف عام از فرهنگ می­توانیم ارائه کنیم: فرهنگ نظام افکار و اموال افراد و اقوام است یعنی اگر فکر در یک نظام به عمل نرسید، فرهنگ ایجاد نشده و یا من یک عملی را انجام می­دهم ولی پشت آن یک فکر منسجم، نظام‌یافته­ای با این عمل وجود ندارد پس فرهنگ محقق نشده است. البته نکته اساسی این است که اگر بحث از نظام افکار و اعمال می­کنیم به مبنای آن هم باید توجه کنیم.نکته دیگر این است که اگر ما حیطه نوآوری را وسیع کردیم بهتر است بجای صحبت از نظام نوآوری و یا نظام ملی نوآوری از نظام «نوآوری، فناوری و علم» صحبت کنیم زیرا نوآوری معطوف به عمل و مشتری است. علم فضای نظری است و فناوری حلقه واسط بین علم و نوآوری است.اگر به حروف ابتدای نوآوری، فناوری و علم توجه کنیم در نتیجه به کلمه «نفع» می­رسیم پس می­توانیم به جای نظام نوآوری و نظام ملی نوآوری بگوییم نظام نفع و یا نظام­ ملی نفع.

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
elm_danaee_1751893_7564.zip901.5k