فروشگاه محصولات دانش مدیریت تکنولوژی و مدیریت بانکداری
مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه مدیریت تکنولوژی و نوآوری های فناورانه

مدیریت تکنولوژی و نوآوری - ارزش و قیمت گذاری

مدیریت تکنولوژی و نوآوری - ارزش و قیمت گذاری

آشنایی دانشجویان از طریق مجموعه ای از اسلایدهای - 60 اسلاید - آموزشی پاورپوینت شامل مباحث : قیمت گذاری و ارزش گذاری فناوری همواره یکی از مباحث مهم و کلیدی در فرآیند تجاری سازی و انتقال فناوری محسوب می شود. از طرفی تغییرات محیطی و عدم ثبات شرایط بازار، لزوم جرح و تعدیل قیمت را روشن میسازد. روش های فراوانی در ادبیات در حوزه قیمت گذاری وارزش گذاری دانش، فناوری، محصولات و یا خدمات سازمان ها و بنگاه ها مطرح شده است. به طور کلی هر کسب و کاری مالک سه نوع دارایی است. دارایی‌های پولی شامل پول، اعتبار و یا وام، دارایی‌های فیزیکی شامل تجهیزات، زمین، ساختمان، کالاها و موجودی انبار، دارایی‌هایی معنوی یا نامشهود شامل هرنوع دارایی غیرفیزیکی دیگر (دانش فنی و تکنولوژی، علائم تجاری، حق نشر، حق کشف و اختراع، مجوزهای حقوقی). امروزه دارایی‌های معنوی یا نامشهود شرکت‌ها در تجارت جهانی و کسب درآمد بیشتر برای بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. یکی از مهمترین دارایی‌های نامشهود شرکت ها، فناوری است که در شرایط کنونی اقتصاد جهانی، مهم‌ترین کالای اقتصادی قابل مبادله به‌شمار میرود. به جرات می‌توان گفت که امروزه ثروتمندترین اشخاص و بنگاه ها بر روی کره زمین در کار تجارت دانش و فناوری هستند. تجارت فناوری یک کسب و کار استثنایی است چرا که، فناوری صرفاً از جهت اقتصادی فرسوده می‌شود، در حالی که محصول‌های مادی هم از حیث فیزیکی و هم از حیث اقتصادی فرسوده می‌شوند. یک فناوری را می‌توان بارها و بارها ـ بدون هیچ محدودیتی ـ خرید و فروش کرد و مورد استفاده قرار داد، بدون این که هیچ خدشه‌ای به کیفیت آن وارد شود. بسته به دفعاتی که یک فناوری منتقل میشود، درآمدهای حاصل از فروش آن میتواند به مراتب بیشتر از هزینه‌های تولید آن باشد. به عبارت دیگر، تولید و فروش فناوری برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که بتوانند از عهده آن برآیند، یک کسب و کار استثنایی است که درآمد آن با هیچ کسب و کار دیگری قابل مقایسه نیست. بر همین اساس چگونگی تعیین ارزش و قیمت تکنولوژی در سال‌های اخیر و طی شکل گیری انواعی از قراردادهای اعطای امتیاز فروش تکنولوژی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر جایگاه خاصی را در مباحث مدیریت فناوری پیدا نموده است.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
arzesh_geimat_gozari_1751891_2720.zip1.1 MB